سرطان سينه در نوجوانان

 

  به طرز چشمگيري نادر است ، به طوري که بيشتر سازمان هاي آماري اطلاعات بيما ران در اين گروه سني را نگهداري نمي کنند.

با اين وجود ، نوجوانان ممکن است نگران باشند که تغييرات پستانهاي آنها در دوران بلوغ به دليل سرطان سينه است. براي رفع اين نگراني ها ، آنها بايد سينه هاي خود را براي اين تغييرات کنترل کنند و براي آرامش خاطر با پزشک خود صحبت کنند.

نوجوانان بايد بدانند که تغييرات سينه هيچ چيز ترسناکي نيست و بعيد است به معناي سرطان پستان باشد

سرطان سينه در سن بلوغ

بروز سرطان سينه در دختران جوان

تغييرات دوران بلوغ مي تواند براي هر جواني ترسناک باشد. زنان جوان براي اولين بار سينه آنها رشد مي کند و ممکن است به ظاهر و احساس خود عادت نکنند و اين مي تواند دليل نگراني براي سرطان سينه در نوجوانان است.

رشد سينه معمولا به صورت توده اي در زير نوک سينه شروع مي شود ، که ممکن است نگراني هاي زيادي را براي نوجوانان در مورد سرطان سينه ايجاد کند. اين جوانه هاي سينه ممکن است حساس هم باشند و باعث نگراني فرد شوند.

والدين و پزشکان بايد به نوجوانان در مورد رشد طبيعي سينه اطمينان دهند ، زيرا رشد پستان تجربه جديدي است و مي تواند ناراحت کننده باشد.

گرچه نادر است ، اما امکان ابتلا به سرطان سينه در نوجوانان وجود دارد. سرطان پستان ، مانند همه سرطان ها ، هنگامي اتفاق مي افتد که سلول هاي طبيعي رشد و تقسيم نادرستي را آغاز کنند. با گذشت زمان ، اين رشد مي تواند باعث ايجاد توموري شود که به بافت سالم آسيب مي رساند و ممکن است به ساير نواحي بدن گسترش يابد.

حدود 12 درصد از زنان در طول زندگي خود به سرطان پستان مبتلا مي شوند. با اين حال ، مهمترين عامل خطر ابتلا به سرطان سينه سالمند بودن است. تغييرات ژنتيکي و سلولي با گذشت زمان مي تواند احتمال رشد غير معمول سلول ها در پستانها را افزايش دهد. بنابراين ، زنان جوان با خطر بسيار کمتري مواجه هستند.

زنان جواني که به سرطان پستان مبتلا مي شوند معمولا داراي تومورهايي تهاجمي با رشد سريعي هستند. سرطان آنها همچنين ممکن است براي گيرنده هاي هورموني منفي باشد که احتمال زنده ماندن را افزايش مي دهد.

علاوه بر اين در سرطان سينه در نوجوانان ، دختران ممکن است قبل از اقدام به درمان بيشتر صبر کنند ، به اين معني که پيش آگهي سرطان سينه در آنها معمولا وخيم تر از زنان مسن است.