جذاب و خوش اندام به نظر رسیدن خواسته هر فردی است. برخی افراد از بزرگ بودن و برخی از کوچک بودن بیش از حد سینه های خود رنج می برند. متخصصین زیبایی با ارائه راه های بزرگ کردن سینه و کوچک کردن آن به شما کمک می کنند با احساس رضایت درونی در مهمانی‌ها و مجامع بدرخشید. بزرگ بودن بیش از حد سینه‌ها می‌تواند موجب مشکلات سلامتی و عاطفی در برخی زنان شود. علاوه بر این مشکلات، ممکن است فرد درد و ناراحتی‌های جسمی را تجربه کند. وزن بیش از حد بافت سینه می‌تواند زندگی فرد را مختل سازد. ناراحتی عاطفی و خودآگاهی مرتبط با داشتن سینه‌های بزرگ و نوسانی، برای بسیار از زنان به عنوان یک مسئله مهم تلقی می‌شود، درست مانند درد و ناراحتی‌های جسمی. جهت کوچک کردن سینه ها روشی به نام کاهش ماموپلاستی شناخته شده است. روش کوچک کردن سینه چربی اضافی، بافت‌های غده‌ای اضافی و پوست اضافی سینه را حذف می‌کند تا سینه را به اندازه‌ای متناسب با بدن برساند و ناراحتی‌های مربوط به بزرگ بودن سینه را کاهش دهد.

 

آیا این روش برای من مناسب است؟

جراحی کوچک کردن سینه یک فرایند بسیار شخصی است و شما باید آن را برای خودتان انجام دهید نه برای تحقق خواسته‌های شخصی دیگر یا برای رسیدن به تیپ یک تصویر ایده آل.

کاهش اندازه سینه برای شما یک گزینه خوب است اگر:

شما از لحاظ جسمی سالم هستید.
انتظارات واقع‌بینانه دارید.
سیگار نمی‌کشید.
از اینکه سینه‌هایتان خیلی بزرگ هستند احساس ناراحتی می‌کنید و اذیت می‌شوید.
سینه‌هایتان انجام فعالیت‌های فیزیکی را برای شما محدود کرده است.
به دلیل وزن زیاد سینه‌هایتان، درد کمر، گردن و شانه را تجربه کرده‌اید.
بند سینه‌بند شما دندانه‎های منظمی از دارد که سنگینی و نوسان سینه را کنترل می‌کند.
در زیر چین سینه، التهاب پوست دارید.
سینه‌هایتان به پایین آویزان شده و پوست را کشیده‌اند.
وقتی سینه‌بند استفاده نمی‌کنید، نوک سینه‌هایتان به زیر چین سینه می‌رسد.
به دلیل کشیده شدن پوست، آرئولا (قسمت قهوه‌ای رنگ دور سینه‌هایتان) بزرگ شده است.

 

علل انجام لیپوساکشن چیست؟

بزرگ شدن سینه‌ها اغلب در طول زمان بلوغ و همچنین بعد از بارداری، افزایش وزن در هر سنی و یا در زمان یائسگی رخ می‌دهد.
Macromastia (یکی از انواع بیماری‌های بزرگ شدن سینه) اغلب به جای هیپرتروفی غده‌ای توسط هیپرتروفی چربی ایجاد می‌شود. بسیاری از زنان به دلایل ژنتیکی سینه‌هایشان بزرگ می‌شود که اغلب به دلیل بارداری یا افزایش وزن تشدید می‌شود.
دلایل وابسته به بیماری‌های ناشی از جراحی، دارو یا درمان ازجمله عدم تقارن که از یک ماستکتومی (جراحی و برداشتن سینه یا بخشی از آن) یا لامیکتومی (جراحی و درآوردن غده‌ی سینه) منتج می‌شود.

 

سخن پایانی

جراحی زیبایی پستان یا به اصطلاح ماموپلاستی یکی از عمل های جراحی زیبایی رایج در کشورمان است که در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. ممکن است در خصوص انجام یا عدم انجام این عمل زیبایی نظرات ضد و نقیضی از اطرافیان خود شنیده باشید اما به خاطر داشته باشید که افراد صرفاً تجربیات شخصی خود را بازگو می کنند و هیچ چیز جای مشورت با یک جراح و متخصص با سابقه و توانمند پستان را نمی گیرد. دکتر فرهاد موسی زاده با بیش از پانزده سال سابقه در انجام انواع عمل های زیبایی پستان و عمل های جراحی درمان سرطان پستان آماده کمک و ارائه مشاوره به شما عزیزان است. برای آگاهی بیشتر در خصوص این عمل و مشاهده عکس های قبل و بعد از ماموپلاستی در بیماران قبلی می توانید به صفحه دکتر موسی زاده در اینستاگرام مراجعه کنید.

جمع بندی

در مجموع رضایت بخش بودن نتیجه این عمل تا حد زیادی به تکنیک جراحی، تبحر و تجربه جراح بستگی دارد. برای رزرو نوبت مشاوره حضوری از دکتر فرهاد موسی زاده، بهترین دکتر جراحی کوچک کردن سینه، می‌توانید از بخش تماس با ما اقدام نمایید. همچنین در پیج اینستاگرام دکتر موسی زاده به آدرس DrMoussazadeh@ می‌توانید پاسخ سوالات خود را به صورت آنلاین دریافت نمایید.

ویدیو قبل و بعد از عمل و نمونه کار و عکس های عمل ماموپلاستی عزیزانی که مراجعه کرده‌اند هم آماده شده است. برای مشاهده این ویدیو میتوانید به مطب مراجعه کنید. به دلیل قوانین کشوری و رعایت حریم خصوصی عزیزانی که تحت جراحی قرار گرفته‌اند، امکان انتشار ویدیو‌ها در فضای مجازی وجود ندارد. لطفا درخواست  .

عبارت «ورم سینه بعد از عمل ماموپلاستی» استفاده نشده است. چرا که در ویس‌های مربوط به عوارض توضیح داده نشد.

عبارت عمل کوچک کردن سینه با لیزر استفاده نشده است. چرا که مبحث ماموپلاستی مربوط به جراحی باز است و توضیحاتی از سوی دکتر در باره استفاده از لیزر ارائه نشده بود.